Булінг, булер … Ці запозичені з англійської мови слова означають небезпечне явище, притаманне сучасному суспільству – жорстокість і агресію до тих, хто чимось відрізняється. Цькування, як правило, не проходить для жертви безслідно , спричиняючи комплекс неповноцінності,самотність, різноманітні фобії та девіантну поведінку.
Тому педагогам вкрай важливо знати причини і наслідки булінгу в дитячому середовищі, уміти правильно протидіяти насильству та формувати в учнях навички мирного розв’язання конфліктів.
Цьому ми і вчились на тематичній педраді «Система роботи педагогічного колективу щодо профілактики булінгу». Крім опрацювання основних теоретичних понять та законодавчої бази з теми, педагоги ознайомились з результатами анонімного анкетування учнів щодо випадків знущання і жорстокого ставлення, отримали конкретні рекомендації від соціального педагога Лубянової А.О., як протидіяти булінгу в учнівських колективах. Досвідчений педагог Кованова Т.О. поділилась своїми методами припинення знущання учнів над слабшими. Майстер Мороз А.Ю. проаналізувала 5 основних стилів поведінки особистості в конфліктних ситуаціях . А вихователь гуртожитку Жакун В.В. рекомендувала педагогам відслідковувати власну поведінку, яку часто копіюють діти, не допускати саркастичних образливих висловів на адресу будь кого.
Під час інтерактивної вправи «Ярлики » педагоги змогли відчути та проговорити переживання, коли їх хвалили, ігнорували, принижували, недооцінювали. Це допомогло зрозуміти, з чим стикаються жертви боулінгу та як їм можна допомогти. Лейтмотивом обговорення були слова М. Уілсона: «Байдужість – це найвища жорстокість»